گالری۷۷

فتوبلاگ علی اکبر سوهانی ،دوربین:Nikon D70s-Coolpix s500

گالری۷۷

فتوبلاگ علی اکبر سوهانی ،دوربین:Nikon D70s-Coolpix s500

تکه ای از تاریخ ایران

عکس ذیل ساعت مچی مربوط به شهید سپهبد ولی اله قرنی میباشد. که ایشان به یکی از اقوام خویش هدیه کردند و بنده به صورت اتفاقی با ایشان آشنا شدم و این افتخار نصیبم شد که از این ساعت ارزشمند که تکه ای از تاریخ دوران انقلاب و قبل از آن است عکسی داشته باشم.

ظاهر این ساعت بسیار ساده است وکاملا مشخص است که مربوط به یک نظامی و یا کسی که شغلی کاملا منظبت دارد مربوط میشود.صفحه ساعت کمی رنگ و رو رفته است و داخل آن اثراتی از زنگ زدگی دیده میشود،بند آن نیز بر اثر مرور زمان از بین رفته است و بندی که میبینید بند جدیدی است شبیه به بند اصل این ساعت.

چون بنده در مورد شهید سپهبد قرنی اطلاع زیادی نداشتم به چند سایت سر زدم تا اینکه این معرفی ساده و مختصر را در سایتaftab.ir دیدم که عین آن را درج میکنم.

شهید سپهبد ولی الله قرنی در سال ۱۲۹۲ شمسی به دنیا آمد. از ابتدای ورود به ارتش، فعالیت علیه رژیم طاغوت را آغاز کرد و در سال ۱۳۳۷ شمسی در پی افشای کودتا بر ضد رژیم به همراه دوستانش دستگیر شد. به دنبال پیروزی انقلاب اسلامی، شهید قرنی نیز به سمت اولین رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب شد. حضور ارزشمند وی می توانست منشأ تحولات فراوانی در ارتش آن زمان قرار گیرد ولی پس از گذشت ۷۲ روز از پیروزی انقلاب اسلامی، سپهبد قرنی به دست چند تروریست گروهک ضاله فرقان به شهادت رسید. این توطئه و دیگر توطئه های مشابه نتوانست در پیشرفت انقلاب اسلامی و انسجام ارتش خللی ایجاد نماید. چراکه با تدبیرهای امام خمینی(ره)، همه نقشه های شیطانی دشمنان ایران و اسلام نقش برآب شد و روز به روز بر اقتدار و محبوبیت ارتش جمهوری اسلامی افزوده گشت.
 
منبعhttp://www.aftab.ir/news/2006/apr/23/c10c1145792877_calander_iran.php
 
 
نظرات 4 + ارسال نظر
حمید 1386,04,29 ساعت 07:42 ب.ظ http://shabahengam.persianblog.com

سلام. خیلی جالب بود. موفق باشی.

عباس 1386,05,06 ساعت 08:46 ب.ظ

سلام وجالب بود ممنون .سایتت خوبتر شده امید دارم موفق بشی در هر زمینه ای.

مهدی 1386,05,16 ساعت 10:26 ق.ظ

علی آقا خیلی خوبه ، امیدوارم که موفق باشی.
عکسی هم از محله های شمیران بگذاری ، عالی تر میشه!!!

مهدی 1386,09,24 ساعت 08:28 ق.ظ

سلام علی جان
بالاخره سایتت رو دوباره دیدم.
خیلی عکس های جالبی انداختی.
تو ی موضوعات طبیعت خیلی عالی کار میکنی.
لذت بردم
موفق باشی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد