گالری۷۷

فتوبلاگ علی اکبر سوهانی ،دوربین:Nikon D70s-Coolpix s500

گالری۷۷

فتوبلاگ علی اکبر سوهانی ،دوربین:Nikon D70s-Coolpix s500

قرآن، کتاب محجور

قرآن کتاب دینی ما مسلمونا ست که البته ادیان دیگه هم بدلیل مباحثی که در این کتاب هست اهمیت ویژه ای برای آن قائل هستند.هر از گاهی در رسانه ها و یا وب شگفتی جدیدی از این کتاب میشنویم و میبینیم، اما بعنوان یه مسلمون چقدر از قرآن میدونیم،اگه یه مسیحی ازمون در مورد کتاب دینی خودمون سوال کنه میتونیم در حد یه مسلمون معمولی بهش جواب بدیم؟

جائی شنیدم که قرآن کاتالوگ انسانه.چقدر ما با این کاتالوگ آشنا هستیم.آشنائی با این کتاب بجز مواهب روحانی که در ما ایجاد میکنه در صورت تامل در آن باعث شناخت خیلی از مسائل دنیوی و اخروی میشه.اما خیلی از ما به راحتی از کنار این معجرهء الهی میگذریم و فقط در مراسمات خاص ازش استفاده میکنیم.واقعا قرآن محجور شده.

سال 63 یه عده جوون تومحلمون جمع شدند و یه دارالقرآن درست کردند.خیلی هاشون همون سالها شهید شدن و اسم این داالقرآن شد ،دارالقرآن شهدای سوهانک. به برکت همین قرآن اکثر کسانی که در این دارالقرآن فعالیت مستمر داشتند در زندگی و کار انسانهای موفقی هستند.یه جمع ساده و خودمونی که هر پنجشنبه شب تو مسجد محل دور هم جمع میشن و  قرآن میخونن.تعدادی از همین بچه ها هم در مسابقات داخلی مقاماتی در قرائت بدست آوردن،هر از گاهی هم این دارالقرآن برنامه های اردوئی زیارتی و سیاحتی داره.

این عکس ها از آخرین جلسه این دارالقرآن در  سال87 و درمسجد سوهانک گرفته شده که همین دیشب بود.


 



نظرات 1 + ارسال نظر

سلام چند تا مطلب به خاطر پرسشی که مطرح کردی آماده کردم امیدوارم با تطبیق اون در زندگی خودمون جواب این سوال را پیدا کنیم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد